Η ιστορία των Ray ‑ Βan: Τα διάσημα γυαλιά συμπληρώνουν 80 χρόνια ζωής
Από το 1937 έχει γίνει συνώνυμη των γυαλιών ηλίου
Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 13/5/2017 | 01:01
Τα γυαλιά Ray - Ban συνώνυμο του στυλ και της ποιότητας συμπληρώνουν φέτος 80 χρόνια ζωής. Τα γυαλιά που έγιναν συνώνυμο του πιλότου και της άνεσης, περάσαν από 8 δεκαετίες χωρίς να χαθούν από την επικαιρότητα και αποκτώντας πλέον την φήμη του κλασσικού.
Από το 1863 όταν ο γερμανός μετανάστης στις ΗΠΑ John Jacob Bausch άνοιξε ένα μικρό μαγαζί με οπτικά, τα Ray – Ban καθυστέρησαν πάνω από 70 χρόνια να εμφανιστούν. Η μικρή επιχείρηση του Γερμανού επεκτάθηκε 3 χρόνια αργότερα, όταν ο Henry Lomb την χρηματοδότησε. Έτσι το 1883, οι Bausch και Lomb ανοίγουν ένα μεγαλύτερο εμπορικό κατάστημα οπτικών στην Νέα Υόρκη.
Το 1936, η επιχείρηση έχει περάσει πλέον στα παιδιά τους. Η B76L που ιδρύεται και επίσημα είναι η πρώτη εταιρεία παραγωγής οπτικών φακών. Τον επόμενο χρόνο, λόγω της ανάγκης των πιλότων από τον Α’ παγκόσμιο Πόλεμο κιόλας για γυαλιά ηλίου ώστε να μην τυφλώνονται από τον ήλιο, η εταιρεία κατασκευάζει τα γυαλιά Ray – Ban, τα πρώτα γυαλιά ηλίου. Από το 1938, βασισμένη στο σχέδιο της για τους πιλότους, η εταιρεία ρίχνει τα Ray – Ban στην αγορά.
Την δεκαετία του ’40, τα Ray – Ban θα γίνουν σήμα κατατεθέν όλων των ένστολων. Πιλότων, αστυνομικών, κυνηγών, ακόμα και ψαράδων. Η ανάγκη όλων αυτών των ομάδων του πληθυσμού να περνούν πολλές ώρες στον ήλιο, έκαναν τα Ray – Ban ανάρπαστα. Όπως αναφέρει το BBC τα γυαλιά χρησιμοποιούσαν έναν ειδικό φακ, που ήταν σχεδιασμένος για να τονίζει τις λεπτομέρειες και να ελλατώνει την σκοτεινότητα φιλτράροντας το μπλε φως, κάνοντάς τα ιδανικά για ομιχλώδεις συνθήκες.
Αυτό θα γίνει ακόμα περισσότερο εμφανές την δεκαετία του ’50, όταν τα γυαλιά θα πρωτοεμφανιστούν στον κινηματογράφο. Το ευρύ κοινό τα θεωρεί δείγμα δύναμης, θάρρους και αποφασιστικότητας και έτσι αρχίζει ένα κοινό ταξίδι της μεγάλης οθόνης και των Ray – Ban, που θα κρατάει μέχρι και σήμερα.
Την δεκαετία του ’60 η εταιρεία μετακομίζει στο Hollywood ενώ λίγα χρόνια αργότερα είναι πλέον παγκοσμίως γνωστά. Το 1969 ο Peter Fonda θα φορέσει το μοντέλο «Olympian» στην ταινία «Easy Rider» και οι πωλήσεις θα εκτοξευτούν. Την δεκαετία του ’70, η εταιρεία θα λανσάρει κάπως πιο εκλεπτυσμένες σειρές γυαλιών για να προσελκύσει και το γυναικείο κοινό, ενώ το 1986, θα κάνει στροφή προς το παρελθόν, λανσάροντας την σειρά «The General»(που χρησιμοποιήθηκαν και στην ταινία «top Gun» με τον Tom Cruise στον ρόλο του πιλότου), προς τιμήν του Στρατηγού McArthur που ήταν από τους πρώτους που τα φόρεσαν κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το 1999, η ιταλική εταιρεία Luxottica Group αγόρασε ολόκληρη την εταιρεία B&L, μαζί και τα Ray – Ban, έναντι 640 εκατομμυρίων δολαρίων. Από τότε, το brand name των Ray – Ban, είναι εξαιρετικά δραστήριο με νέες μοντέρνες σειρές και πολύ σημαντικές συμφωνίες, συμπεριλαμβανομένου και του συνεταιρισμού με την Formula 1.
80 χρόνια για ένα στυλ που αντιγράφτηκε πολλές φορές και ποτέ δεν βγήκε από την μόδα. Τα δημοφιλή γυαλιά έχουν κατορθώσει να γίνουν συνώνυμο των γυαλιών ηλίου γενικότερα και να επαναφέρουν αναμνήσεις από την προσωπική μας ζωή αλλά και από αγαπημένες ταινίες.