Σε ποιον δρόμο της Αθήνας έχετε τις περισσότερες πιθανότητες να πάρετε κλήση;
Η Δημοτική Αστυνομία σαρώνει με 1.000 κλήσεις κάθε μέρα
Δημοσίευση 19/5/2017 | 14:18
Περίπου 1.000 κλήσεις την ημέρα κόβει η Δημοτική Αστυνομία της Αθήνας, ωστόσο δεν φαίνεται να υπάρχει συμμόρφωση από τους πολίτες.
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Αθηναίων για τον μήνα Απρίλιο του 2017, σε σύνολο 32.607 κλήσεων, το 18% αφορά αντικοινωνική στάθμευση και πιο συγκεκριμένα, παρκάρισμα σε ράμπες ΑΜΕΑ, σε διαβάσεις πεζών, πεζοδρόμους, πλατείες και πεζοδρόμια. Το 58% των πινακίδων κυκλοφορίας που αφαιρέθηκαν τον Απρίλιο αφορούσαν παράνομη στάθμευση σε πεζόδρομο.
Ούτε τον Απρίλιο έλειψαν οι περιπτώσεις ακραίας αντικοινωνικής στάθμευσης. Η Δημοτική Αστυνομία της Αθήνας τοποθέτησε δαγκάνες σε 123 οχήματα τα οποία ακινητοποίησε και στη συνέχεια απομάκρυνε με γερανό. Το 33% των δαγκανών αφορούσε στάθμευση σε πλατείες, το 32% σε ράμπες για άτομα με κινητικές δυσκολίες, το 19% σε πεζοδρόμια, το 9% σε πεζόδρομους και το υπόλοιπο 7% σε άλλες παραβάσεις.
«Πρωταθλήτρια» στην παράνομη στάθμευση το μήνα Απρίλιο «αναδεικνύεται» η Πατριάρχου Ιωακείμ με 240 κλήσεις και ακολουθούν η οδός Αγίου Μάρκου με 218, η Θεσσαλονίκης 156, η οδός Αμερικής με 139, η Ερμού με 90, η Μιλτιάδου με 88, η οδός Πεσμαζόγλου με 59, η Κανάρη με 50 και η πλατεία Φιλικής Εταιρίας με 40.
Μία στις δύο βεβαιώσεις παραβάσεων (15.534) αφορούν στάθμευση σε χώρο ελεγχόμενης στάθμευσης (λευκή διαγράμμιση) χωρίς την καταβολή του ανάλογου αντιτίμου, ενώ σε θέσεις μονίμων κατοίκων (μπλε διαγράμμιση) πάρκαρε παρανόμως το 18%.
«Ο αριθμός των κλήσεων για παράνομο παρκάρισμα παραμένει κατά μέσον όρο κάθε χρόνο στα ίδια επίπεδα 30.000 - 35.000 κάθε μήνα. Το θέμα είναι ότι παρά τον αριθμό των κλήσεων και τα πρόστιμα που επιβάλλονται δεν υπάρχει συμμόρφωση από τους πολίτες», τονίζει στην «Καθημερινή» ο Ανδρέας Βαρελάς, αντιδήμαρχος Αθηναίων, υπεύθυνος Δημοσίου Χώρου και Δημοτικής Αστυνομίας.
Από το σύνολο των 32.607 κλήσεων που «έκοψε» η Δημοτική Αστυνομία τον Απρίλιο, περίπου 2.000 κλήσεις συνοδεύονταν από αφαίρεση πινακίδων, γεγονός που σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα Ι.Χ. είχαν παρκάρει σε περισσότερο «απαγορευμένα» σημεία, όπου η στάθμευση θεωρείται άκρως αντικοινωνική συμπεριφορά όπως, π.χ., πεζοδρόμους. Παράλληλα μόνο 1.000 άτομα καταθέτουν κάθε μήνα ένσταση, το 80% των οποίων δικαιώνεται. «Αυτό σημαίνει ότι οι υπόλοιποι σε μεγάλο βαθμό αναγνωρίζουν το λάθος τους, παραδέχονται δηλαδή ότι πάρκαραν παράνομα. Ομως δεν διστάζουν να το επαναλάβουν. Κόβονται περίπου 500.000 κλήσεις τον χρόνο στο κέντρο. Είναι μεγάλος αριθμός σε σχέση με τον πληθυσμό», επισημαίνει ο κ. Βαρελάς.
Πόσα όμως από τα πρόστιμα αυτά τελικά εισπράττονται; «Περίπου 40% όσων παίρνουν κλήση καταβάλλουν άμεσα το πρόστιμο», παραδέχεται ο αντιδήμαρχος. Περισσότερο καλοπληρωτές είναι οι ευκαιριακοί επισκέπτες του κέντρου της πόλης, κάποιοι που κατεβαίνουν από τα βόρεια προάστια για διασκέδαση. Οπως οι ίδιοι παραδέχονται την επόμενη ημέρα πληρώνοντας το πρόστιμο, αισθάνονται σαν να πάρκαραν σε πάρκινγκ. «Δεν είναι και πολύ ακριβή η κλήση τελικά», λένε συχνά.
Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν μπορούν, πλέον, να πετάξουν χωρίς δεύτερη σκέψη την κλήση που βρήκαν στο παρμπρίζ του παράνομα σταθμευμένου οχήματός τους. «Μέσω των πινακίδων φθάνουμε στο ΑΦΜ του ιδιοκτήτη και το πρόστιμο βεβαιώνεται στην εφορία», εξηγεί ο κ. Βαρελάς.