Έρευνα: 1 στους 4 «τσεκάρει» το κινητό του πάνω από 100 φορές την ημέρα
Άνδρες και γυναίκες 20 έως 40 ετών ξοδεύουν περισσότερες από 5 ώρες με το κινητό κάθε μέρα
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 19/5/2017 | 20:17
Οι άνδρες και οι γυναίκες 20 έως 40 ετών παρουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό συμπτώματα εθισμού στα κινητά τους τηλέφωνα. Αυτό είναι από τα κύρια συμπεράσματα μιας νέας διεθνούς έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία B2X σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Ludwig-Maximilian του Μονάχου.
25% όσων γεννήθηκαν μεταξύ 1980 και 2000 (Millennials) ξοδεύουν περισσότερες από 5 ώρες με το κινητό τους τηλέφωνο κάθε μέρα. Ένα ποσοστό 50% δεν πέφτει κάτω από τις 3 ώρες ημερησίως. Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός ότι ένας στους τέσσερις κοιτάζει το κινητό του περισσότερες από 100 φορές την ημέρα.
«Η εξάρτησή μας από τα κινητά τηλέφωνα εντείνεται διαρκώς και αρκετοί νέοι πλέον είναι κυριολεκτικά εθισμένοι στις φορητές συσκευές τους», υπογραμμίζει ο καθηγητής Τόμας Χες.
Για να αποτυπώσουν την σχέση εξάρτησης των millennials με τα κινητά τους, οι ερευνητές έθεσαν στους συμμετέχοντες μία σειρά από υποθετικά σενάρια και θεωρητικά κίνητρα, με αντάλλαγμα να εγκαταλείψουν το κινητό τους - όχι για πάντα - αλλά για έναν μόλις μήνα.
Όπως προκύπτει, ούτε η αύξηση 10% στο μισθό τους είναι αρκετή, αφού το 56% των ερωτηθέντων προτιμά να μείνει με τα ίδια λεφτά από το να στερηθεί το smartphone για 30 ημέρες.
Αντίστοιχα το 50% προτιμά να μην κλειδώσει το κινητό του στο συρτάρι για έναν μήνα, ακόμα κι αν λάβει ως αποζημίωση μία επιπλέον εβδομάδα άδειας από την δουλειά του.
Μάλιστα το 41% δεν θα εγκατέλειπε το κινητό του για ένα μήνα, ούτε για 1.000 δολάρια μετρητά, ενώ το 28% των ερωτηθέντων δεν θα το άφηνε για ένα μήνα ακόμη κι αν τους προσφερόταν δωρεάν ταξίδι με όλα τα έξοδα πληρωμένα, στον προορισμό των ονείρων του.
Όταν οι ερευνητές «πίεσαν» ακόμα περισσότερο τους χρήστες, εκείνοι παραδέχθηκαν πως θα προτιμούσαν να αποχωριστούν για μία εβδομάδα την οικογένειά τους, τα γλυκά, τους φίλους τους, τα κατοικίδιά τους, ακόμα και το σεξ, αντί να αφήσουν το κινητό τους για έναν μήνα
Στο πλαίσιο της ίδιας συλλογιστικής, οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν αν θα ήταν πρόθυμοι να κάνουν ορισμένες «ακραίες θυσίες» ώστε να μην στερηθούν το κινητό τους για έναν χρόνο, ήτοι 365 ημέρες (366 αν μιλάμε για δίσεκτο).
Έτσι, το 32% είναι πρόθυμο να τρέχει υποχρεωτικά κάθε μέρα για μία ώρα, το 27% θα προτιμούσε να «ξεχάσει» το αγαπημένο του φαγητό, το 18% θα ξύριζε το κεφάλι του και το 4% θα έμενε ακόμα και σε κελί φυλακής για έναν μήνα, αντί να στερηθεί το κινητό του για 365 ημέρες.
Όπως υπογραμμίζουν οι ερευνητές, οι άνθρωποι νιώθουν πλέον την ανάγκη να είναι μονίμως συνδεδεμένοι. Το 85% των χρηστών κρατούν το κινητό τους συνέχεια σε «απόσταση χειρός», ενώ το ένα τέταρτο παραδέχεται πως κρατά το κινητό πάνω του, ακόμα και τις ώρες που κοιμάται.
Ανάλογες με την «εξάρτηση» είναι και οι προσδοκίες τους από τις κοντινές επαφές τους στο δίκτυο, αφού το 57% των συμμετεχόντων περιμένει από τους φίλους και τους γνωστούς του να απαντά σε οποιοδήποτε μήνυμα του, «το πολύ εντός ολίγων λεπτών».
Χαρακτηριστικά είναι και τα συναισθήματα που προκαλεί στους νέους η αποχή, η στέρηση ή η ολιγόωρη απόσταση από το κινητό τους, όταν, για παράδειγμα το έχουν ξεχάσει κάπου αλλού και πρέπει να περιμένουν λίγο μέχρι να το ξαναπάρουν.
Το 27% ταράζεται ακόμα και στην ιδέα, το 26% δηλώνει πως θα ήταν «χαμένο» χωρίς το κινητό του, το 19 % εμφανίζει χαρακτηριστικά σημάδια στρες ενώ 16 στους 100 αισθάνονται λυπημένοι στην προοπτική ενός τέτοιου σεναρίου.
Στην έρευνα συμμετείχαν 2.600 άτομα 20 έως 40 ετών, από τις ΗΠΑ, την Ρωσία, τη Γερμανία την Ινδία και τη Βραζιλία.
Αν και στατιστικά, η γενιά αυτή διαθέτει σημαντικά μικρότερη αγοραστική δύναμη από την προηγούμενη γενιά, οι άνδρες και οι γυναίκες έως 40 ετών, ξοδεύουν ολοένα και μεγαλύτερα ποσά για τα smartphones τους.
Ένας στους δέκα σχεδιάζει να ξοδέψει πάνω από 750 δολάρια για την επόμενη συσκευή του ενώ το 26% θα δώσει τουλάχιστον 500 δολάρια για το επόμενό του κινητό.
Κι όλα αυτά ενώ οι (πιο) εξοικειωμένοι με την τεχνολογία Millennials παραμένουν για περισσότερα χρόνια κάτω από την οικογενειακή στέγη (συγκριτικά με την Generation X και τους baby boomers), και αποταμιεύουν πολύ λιγότερα χρήματα από τους γονείς τους.