Eικαστικός Ρυθμός: Πρώτη ατομική έκθεση της Εσθήρ Λέμη
Δημοσίευση 4/7/2017 | 00:09
Depot Art Gallery Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι
Εγκαίνια: Τρίτη, 4 Ιουλίου και ώρες 20:00 – 23:00
Τρίτη έως Παρασκευή 12:00 – 20:30, Σάββατο 12:00 – 16:00, Κυριακή & Δευτέρα κλειστά
Είσοδος ελεύθερη
Για έναν συνθέτη, η ζωγραφική μπορεί να λειτουργήσει σε μία παρτιτούρα ή σε ένα προσχέδιο, σαν ένας χάρτης, με ελεύθερες διαδρομές και απρόσμενες ανακαλύψεις.
Ο ακροατής του μουσικού έργου από την άλλη, θα μπορούσε ιδανικά να αναγνωρίσει τον κοινό τόπο του εικαστικού ρυθμού μεταξύ εικόνας και ήχου και να συμμετέχει διαδραστικά σε αυτά τα ερεθίσματα που κινητοποιούν τις αισθήσεις του.
Με αυτή τη σύμβαση η Εσθήρ Λέμη δημιουργεί έναν οδηγό για θεατές που συμμετέχουν σε ένα περιβάλλον με αναφορές στο χορό, και τον ταχύ ρυθμό της εξέλιξης της τεχνολογίας. Ο εικαστικός ρυθμός ακολουθεί ως θεωρία την ιστορία της τεχνολογίας και συνεχώς απλοποιεί και επανασυγχρονίζει με τα εργαλεία της, το αλφάβητο της τέχνης.
Παρτιτούρες, σημειώσεις, ακουστικά μουσικά όργανα, ηχητικά αντικείμενα, αποσπάσματα από συναυλίες, αλλά και μνήμες μιας σπουδής της κίνησης αποτυπωμένα σε χρονοφωτογραφίες, αποτελούν τον χώρο όπου καλείται ο επισκέπτης να συγχρονιστεί και να συμμετέχει σε έναν οργανωμένο αυτοσχεδιασμό.
Η Εσθήρ Λέμη σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, συνέχισε τις σπουδές της στο μεταπτυχιακό τμήμα της Καλών Τεχνών του Βερολίνου. Ως έφηβη αποφοίτησε από τη σχολή πιάνου του Πατραϊκού Ωδείου και ακολούθησε σπουδές μετέπειτα στην μουσική σύνθεση στη σχολή σύνθεσης της Μουσικής Εταιρείας Αθηνών. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Καλών Τεχνών της Ζυρίχης στην ηλεκτροακουστική σύνθεση. Ως μαθήτρια έδωσε εξετάσεις στο σύστημα RAD του μπαλέτου και για τρια χρόνια στο Βερολίνο διετέλεσε χορεύτρια της ομάδας Talking Bodies της Ιlonas Zarypow και μαθήτρια του Vladimir Gelvan στον κλασσικό χορό. Οι διδακτορικές της σπουδές στο τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Αθηνών με θέμα το συνολικό έργο τέχνης και τις νέες τεχνολογίες την οδήγησαν στη μεταδιδακτορική έρευνα για την απτική τεχνολογία, τον συγκερασμό των τεχνών και τη σχέση της επιστήμης με τις τέχνες. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο εξωτερικό ως καλλιτέχνης και ερευνήτρια σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις, συνέδρια και φεστιβάλ μεταξύ άλλων στην 12 Μπιενάλλε Νέων της Ευρώπης και της Μεσογείου στη Νάπολη, Ιταλία (2005), Next Generation Festival, ZKM Καρλσρουη, Γερμανία (2009), Music and the Body Conference Hong Kong, Κίνα (2012), NIME (2012) USA, Venice Biennale, Ιταλία (2014), Innovation in Music II, Οξφόρδη UK (2015), Musical Gesture as Creative Interface (2016) Porto, Πορτογαλία. Έργα της παρουσιάζονται στην έκθεση από την ανάθεση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης (2006) ́́Δεύτερη Παραλλαγή για πιάνο ́́, την πρώτη Biennale Θεσσαλονίκης (Πεδίο Κόδρα) ‘Egretta Alba’ (2007), #stereo.types για το ensemble ARTéfacts (2015), καθώς και χρονοφωτογραφίες τις οποίες επεξεργάστηκε κατά τη διάρκεια των σπουδών της στη σχολή χορού Γ. Μέτση. Ζωγραφική και γλυπτά της εκθέτουν οι συλλογές του Πανεπιστημίου Πατρών, η Θεολογική Σχολή της Χάλκης, το πάρκο Stone Quarry Hill στην πολιτεία της Νέας Υόρκης.
Επιμέλεια & Οργάνωση έκθεσης:΄Έλενα Μαυρομιχάλη
1η ατομική - Νέος θεσμός της Dépôt Art Gallery
Η "1η ατομική" είναι ένας θεσμός ο οποίος ξεκινάει αυτό τον Ιούλιο στην
Dépôt Art Gallery για να συμπληρώσει τον κοινωνικό της ρόλο στις δράσεις της γκαλερί.
Δίνεται η ελευθερία στους νέους καλλιτέχνες να προτείνουν φρέσκιες μορφές παρουσίασης εστιάζοντας σε ένα ευρύ κοινό με παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό ενδιαφέρον.
Η επιλογή γίνεται βάσει της καλλιτεχνικής πρωτόλειας δυνατότητας και την επίκαιρη γραφή μιας δυναμικής έκφρασης στην επιλογή των υλικών με την υπόσχεση για ένα μέλλον δημιουργικό.