E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

«Αλλαγή δεν γίνεται χωρίς τον Αρκουδέα»: Ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. που έγινε σύνθημα των αναρχικών

Υπήρξε ο πιο αναγνωρίσιμος αστυνομικός της μεταπολίτευσης

Δημοσίευση 4/9/2017 | 00:06

«Αλλαγή δεν γίνεται χωρίς τον Αρκουδέα»: Ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. που έγινε σύνθημα των αναρχικών

Ο Νίκων Αρκουδέας ήταν και είναι ο πιο γνωστός και αναγνωρίσιμος αστυνομικός της μεταπολίτευσης. Είχε γίνει αγαπητός σε πολλούς πολίτες, διότι συνήθιζε να κατεβαίνει ο ίδιος στις διαδηλώσεις και να συντονίζει τους αστυνομικούς. Οι αναρχικοί των Εξαρχείων με χιούμορ είχαν βγάλει το σύνθημα «Αλλαγή δεν γίνεται χωρίς τον Αρκουδέα, αυτός δεν είναι μπάτσος, είναι μια ιδέα»!

Ο Νίκων Αρκουδέας που ως αρχηγός της αστυνομίας έγινε σύνθημα στα χείλη των αναρχικών, γεννήθηκε στην Μάνη, στην Πολιάνα Μεσσηνίας (που αργότερα μετονομάστηκε σε «Άγιος Νίκων») και πέρασε τα μαθητικά του χρόνια στην Αρεόπολη.

Μπήκε στο αστυνομικό σώμα και σταδιοδρόμησε σε μάχιμες θέσεις. Ήταν ένθερμος υποστηρικτής του Ανδρέα Παπανδρέου και όταν το ΠΑΣΟΚ κατάφερε να ανέβει στην εξουσία το 1981, έγινε Διευθυντής Τάξης Αττικής, μια θέση που περιελάμβανε την διοίκηση των ΜΑΤ και των ΜΕΑ.

Το 1985, στην επέτειο του Πολυτεχνείου, ο 27χρονος αστυνομικός Αθανάσιος Μελίστας, πυροβόλησε και σκότωσε τον 15χρονο Μιχάλη Καλτεζά. Μετά την παραίτηση του υπουργού Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης Μένιου Κουτσόγιωργα, ο «Αττικάρχης» Στέλιος Τζανάκης απομακρύνθηκε από την θέση του και την θέση του πήρε ο Νίκων Αρκουδέας.

Τον Δεκέμβριο του επόμενου χρόνου, ο Αρκουδέας έγινε αρχηγός της ΕΛΑΣ, θέση που κράτησε μέχρι το 1988, όποτε και παραιτήθηκε. Ήταν υποψήφιος βουλευτής στην Α’ Αθηνών με το ΠΑΣΟΚ αλλά δεν εκλέχθηκε για λίγες ψήφους. Διετέλεσε όμως δυο φορές δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων, μια φορά με τον συνδυασμό του Θεόδωρου Πάγκαλου και μια με εκείνον της Μαρίας Δαμανάκη.

Ο Αρκουδέας είχε πολλούς φίλους αλλά και πολλούς επικριτές. Τον κατηγόρησαν για υπερβολική αστυνομική βία και σκληρότητα, πράγμα που ο ίδιος αρνήθηκε, λέγοντας πως στα Εξάρχεια εκείνης της εποχής, δεδομένης της κατάστασης που επικρατούσε, ήταν περισσότερο συγκρατημένος απ’ ότι θα έπρεπε. Έλεγε μάλιστα, πως πάντα προσπαθούσε να λύσει πρώτα τα ζητήματα με διαπραγμάτευση.

Σε μια συνέντευξή του στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» το 1998 ανέφερε μεταξύ άλλων:

  • Δημοσιογράφος: Αλλαγή δεν γίνεται χωρίς τον Αρκουδέα. Σας θυμίζει;
  • Αρκουδέας: Τις παλιές ωραίες ημέρες...και άγρυπνες νύχτες.
  • Δημοσιογράφος: Νίκων - αναρχικοί. Δύο ξένοι στην ίδια πόλη;
  • Αρκουδέας: Δεν μπορώ να νιώσω ξένος με κανέναν, ούτε και με τους αναρχικούς.
  • Δημοσιογράφος: Μια ζωή 35 χρόνων στην Αστυνομία. Πώς ήταν η στιγμή της αποχώρησης;
  • Αρκουδέας: Αποχωρείς μόνον όταν ξεχαστείς, εγώ δεν ξεχνώ και δεν ξεχνιέμαι.

Ο Νίκων Αρκουδέας πέθανε στις 4 Σεπτεμβρίου του 2005, σε ηλικία 77 ετών.

Πηγή: Βικιπαιδεία

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το ελληνικό ποτό που ξεκίνησε από ένα μαγαζάκι του Πειραιά και κατέκτησε τον κόσμο

Stories 22.04.2025
Από τη συνοικία του Πειραιά στα σαλόνια της Κούβας και τα μπαρ της Νέας Υόρκης

Η εκδίκηση της Κίνας στο TikTok

Νέα Εποχή 22.04.2025
Πολυτελή ρούχα σχεδιαστών στο 1/10 της τιμής

Πώς το ιερό νερό στην Αιθιοπία έφερε χολέρα στην Ευρώπη

Stories 22.04.2025
Τουλάχιστον επτά περιπτώσεις χολέρας σε Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο

Ένας 17χρονος ήθελε απλώς να βγάλει χαρτζιλίκι‑ μετά από χρόνια κατέληξε να διευθύνει έναν κολοσσό

Stories Χτες
Αυτή η ιστορία επιτυχίας αποτελεί παράδειγμα για το πώς μια μικρή επένδυση μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας αυτοκρατορίας

Ο πραγματικός δολοφόνος που ενέπνευσε τους δημιουργούς των ταινιών Scream

Stories Χτες
Τα εγκληματα ενός από τους πιο διάσημους δολοφόνους των ΗΠΑ

Ζώντας σε μια τουαλέτα: Η ιστορία της 19χρονης που έγινε viral

Stories Προχτές
Όλοι προσπαθούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από το ενοίκιο, αλλά πόσοι θα δεχόμασταν να ζούμε κυριολεκτικά σε μια τουαλέτα για να το πετύχουμε;

Ποιοι celebrities εχουν στο σπίτι τους ακριβά έργα τέχνης

Stories Προχτές
Αυτοί οι διάσημοι δεν βλέπουν την τέχνη μόνο ως διακόσμηση, αλλά και ως επένδυση