E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Αυτό το Ελληνικό προϊόν είναι το πιο διάσημο σε όλο τον κόσμο

Και δεν είναι ούτε η φέτα, ούτε το γιαούρτι αλλά ούτε το ούζο

Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΡΔΑΡΗΣ Δημοσίευση 5/9/2019 | 18:13

Αυτό το Ελληνικό προϊόν είναι το πιο διάσημο σε όλο τον κόσμο
Katrin Schulz από το Pixabay

Σίγουρα πολλά Ελληνικά προϊόντα θα έρχονται στο μυαλό σας ως τα διασημότερα της χώρας μας. Όμως το πιο διάσημο δεν είναι ούτε η φέτα, ούτε το γιαούρτι, ούτε το ούζο ούτε και η μαστίχα Χίου αλλά...το Ελληνικό μάρμαρο.

Το υλικό σημαντικών κτιρίων - συμβόλων

Μάλιστα δεκάδες κτίρια σύμβολα και μνημεία σε όλο τον κόσμο είναι φτιαγμένα από ελληνικό μάρμαρο, από το ιερό τέμενος της Μέκκας και της Μεδίνας, το κτήριο της Όπερας της Σαγκάης, το διεθνές αεροδρόμιο της Βαρκελώνης μέχρι το «στρατηγείο» της Γαλλικής Τηλεόρασης στο Παρίσι και τους διάσημους πύργους «Reflection Towers» στη Σιγκαπούρη.

Το ελληνικό μάρμαρο, κυρίως από τα κοιτάσματα της Βόρειας Ελλάδας, έχει κερδίσει τη θέση του στην παγκόσμια αγορά και μάλιστα αποτελεί το 11,4% της παγκόσμιας αγοράς. Επιπλέον είναι 3ο στις εξαγωγές παγκοσμίως μετά την Τουρκία και την Ιταλία με την συνολική του αξία να υπολογίζεται στα 410 εκατ. ευρώ.

Η αλματώδης αύξηση της ποσότητας αλλά και της αξίας εξαγωγών τα τελευταία χρόνια (μετά το 2007-2008) οφείλεται κυρίως στην ραγδαία αύξηση της αξίας των εξαγωγών του «ακατέργαστου» μαρμάρου σε σχέση με το κατεργασμένο μάρμαρο

Υλικό υψηλής αισθητικής

Η χρήση του όμως δεν περιορίζεται μόνο σε κτίρια σύμβολα αφού σύμφωνα με την πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης (ΣΕΜΜΘ), Κωνσταντίνα Λαζή και όσα δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το ελληνικό μάρμαρο αποτελεί πλέον μια από τις πιο συχνές επιλογές των σημαντικότερων αρχιτεκτονικών γραφείων και κατασκευαστικών εταιρειών, που καθορίζουν τις τάσεις στο design σε παγκόσμια κλίμακα

«Και αυτό γιατί υπερέχει σε ποιότητα, η γκάμα είτε των λευκών είτε των χρωματιστών είναι μεγάλη και η χρήση του σε εσωτερικούς χώρους ή ακόμη και σε εξωτερικές επενδύσεις κτιρίων προσδίδει ένα υψηλής αισθητικής αποτέλεσμα»

Επιπλέον παρά τους φόβους ότι η αύξηση των εξαγωγών θα εξαντλήσει το προϊόν, τα αποθέματα των υφιστάμενων ελληνικών λατομείων μαρμάρου, μαζί με αυτά που έχουν ερευνηθεί κι εκείνα που βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης, μπορούν υπό προϋποθέσεις να οριστούν και ως ανεξάντλητα, εξασφαλίζοντας επάρκεια πολύ μεγαλύτερη των 100 ή και 200 ετών.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τα σπίτια που στέκονται στο χείλος του γκρεμού, καταρρέουν μέρα με τη μέρα

Stories 22.12.2024
Αν και τα συγκεκριμένα σπίτια στέκουν για χρόνια κυριολεκτικά στο χείλος του γκρεμού, οι πρόσφατες βροχοπτώσεις και οι κλιματικές αλλαγές έχουν επιδεινώσει δραματικά την κατάσταση.

Περίεργα εορταστικά έθιμα από όλη την Ελλάδα

Stories 22.12.2024
Τα Χριστούγεννα με άρωμα παράδοσης και… εκπλήξεις

Τι είναι το οικολογικό χρήμα ‑ Το κοινωνικοοικονομικό «πείραμα» στη Γαλλία

Νέα Εποχή 22.12.2024
Τι είναι τα τοπικά εναλλακτικά νομίσματα

Τι είναι το γυναικείο κίνημα 4B και πώς επηρεάζει το σeξ και τις σχέσεις των δυο φύλων

Νέα Εποχή 22.12.2024
Τα τέσσερα «όχι» - και τι σχέση έχει αυτό το κίνημα με τη νίκη του Donald Trump

Περίεργα επαγγέλματα που όμως πληρώνονται πολύ καλά

Stories 22.12.2024
Όχι, δεν είναι ο χειριστής αυτόματης τέντας!

Πολιτικοί, τραγουδιστές, ηθοποιοί: 7 διάσημοι που έπαιξαν σε διαφημιστικά

TV Σειρές 22.12.2024
Ένα μικρό αφιέρωμα σε διαφημίσεις που δεν ξεχάσαμε ποτέ

Τι συμβαίνει με τα μυστήρια drones στο Νιου Τζέρσεϊ

Νέα Εποχή Χτες
Από που έρχονται και τι ψάχνουν

Πώς είναι η ζωή για μια Ελληνίδα μαμά στο εξωτερικό


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Stories Χτες
Χαρές, δυσκολίες και προσαρμογή σε μια νέα πραγματικότητα

Gen Z: Οι άγραφοι κανόνες που οι εργαζόμενοι δεν ακολουθούν

Νέα Εποχή Χτες
Οι παλιότερες γενιές σίγουρα μελαγχολούν...

Η κόντρα Ντόναλντ Τραμπ και Αντι Γουόρχολ για ένα πίνακα

Stories Χτες
Η συνεργασία που ναυάγησε και έφερε «φέσια»

Ποιοι celebrities εχουν στο σπίτι τους ακριβά έργα τέχνης

Stories Χτες
Αυτοί οι διάσημοι δεν βλέπουν την τέχνη μόνο ως διακόσμηση, αλλά και ως επένδυση