Η νέα γεύση της Coca‑Cola που δημιουργήθηκε από… τεχνητή νοημοσύνη
Οχι μόνο η γεύση, αλλά και η συσκευασία της Coca-Cola Y3000 έχει δημιουργηθεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/9/2023 | 19:56
Εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, η Coca-Cola πειραματίζεται με αναψυκτικά περιορισμένης έκδοσης που έχουν μυστηριώδεις γεύσεις – τα περισσότερα από αυτά με ασαφή, φουτουριστικά κόνσεπτ όπως η Coca-Cola Ultimate που έχει γεύση… gaming ή Coca-Cola Byte που έχει γεύση pixel (!).
Στο ίδιο μοτίβο κινείται και η τελευταία της κυκλοφορία από τη σειρά Creations. Η γεύση της Coca-Cola Y3000 είναι «το μέλλον» και δημιουργήθηκε – όπως και η συσκευασία της – με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
Όπως όλες οι Coca-Cola της σειράς Creations, η Y3000 έχει σχεδιαστεί για να έχει γεύση κυρίως… Coca Cola, με μία νότα από κάτι άλλο. Για να βρει αυτή την επιπλέον νότα, η εταιρεία χρησιμοποίησε την τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να βρει γεύσεις που οι άνθρωποι συνδέουν με το μέλλον και να τις συνδυάσει με την κλασική γεύση Coca-Cola.
Τα σχέδια και τα χρώματα της συσκευασίας είναι επίσης δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης, γι’ αυτό και στο αλουμινένιο κουτάκι αναγράφεται «Co-Created with AI». Αν κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR της συσκευασίας, θα οδηγηθεί σε έναν ιστότοπο όπου μπορεί να ανεβάζει φωτογραφίες, τις οποίες φίλτρα τεχνητής νοημοσύνης θα μετατρέπουν σε εικόνες από το μέλλον.
Η Y3000 θα είναι διαθέσιμη για περιορισμένο χρονικό διάστημα σε επιλεγμένες αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά, της Κίνας, της Ευρώπης και της Αφρικής, σε έκδοση χωρίς ζάχαρη. Στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό θα είναι διαθέσιμη και η κανονική έκδοση.
Διάστημα, όνειρα και pixels
Η Coca-Cola Y3000 είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στη σειρά Creations. Είχε προηγηθεί η Coca-Cola Ultimate με γεύση εμπνευσμένη από τα video games, η Starlight (εμπνευσμένη από το διάστημα), η Dreamworld (με γεύση ονείρου) και η Byte (με γεύση pixel). Η εταιρεία έχει επίσης συνεργαστεί με τους μουσικούς Rosalía και Marshmello για γεύσεις περιορισμένης έκδοσης.
Με εξαίρεση την έκδοση Marshmello (που έχει επιπλέον γεύση φράουλα και καρπούζι), η Coca-Cola δεν δίνει στοιχεία για τις γεύσεις αυτών των προϊόντων. Όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν η Oana Vlad, ανώτερη διευθύντρια παγκόσμιας στρατηγικής της Coca-Cola, «το γευστικό προφίλ είναι πάντα 85 με 90% Coke. Και το υπόλοιπο 10 έως 15% είναι κάτι απροσδόκητο».