Το χρώμα του 2024 για το σπίτι είναι ανοιξιάτικο και ζεστό και συνδυάζει κάτι που έχουμε όλοι ανάγκη, συμπόνοια και σύνδεση. Όσοι μπορούμε να διακρίνουμε τα χρώματα πρέπει να παρατηρούμε και την επίδραση που έχουν στην ψυχολογία μας και τη διάθεσή μας. Είναι ένα ισχυρό επικοινωνιακό εργαλείο, ενώ κάποιες έρευνες λένε ότι επηρεάζουν ακόμα και την υγεία μας, αυξάνοντας τον μεταβολισμό και την αρτηριακή πίεση.
Αυτά βέβαια συμβαίνουν χωρίς να το καταλάβουμε. Εκεί δηλαδή που βρίσκεται και η ψυχολογία των καταναλωτών, καθοδηγώντας τις επιχειρήσεις να τροφοδοτούν την αγορά με όσα χρειάζονται ή επιθυμούν, πολλές φορές πριν καν το συνειδητοποιήσουν.
Το χρώμα που επικρατεί σχεδόν κάθε χρόνο στην εσωτερική διακόσμηση, επιλέγεται από το Pantone Color Institute, τον οργανισμό που από το 1950 εξειδικεύεται στην συμβουλευτική χρώματος. «Συνδυάζουμε την επιστήμη και το συναίσθημα του χρώματος», αναφέρει η Pantone στην ταυτότητά της. Το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα Pantone Color of The Year που θεσπίστηκε το 1999, έχοντας σκοπό να εμπλακεί η σχεδιαστική κοινότητα και οι λάτρεις του χρώματος ανά τον κόσμο σε μια συζήτηση γύρω από αυτό. «Θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή στη σχέση πολιτισμού και χρώματος. Θέλαμε να τονίσουμε στο κοινό μας πώς αυτό που συμβαίνει στον παγκόσμιο πολιτισμό μας εκφράζεται και αντανακλάται μέσω της γλώσσας του χρώματος», αναφέρει ο οργανισμός.
Κάθε δεκέμβρη το πιστό της κοινό περιμένει με ανυπομονησία για το ποιο θα είναι το χρώμα της επόμενης χρονιάς. Το χρώμα του 2024 λοιπόν, είναι το PANTONE 13-1023 Peach Fuzz. Ο λόγος για «έναν βελουτέ, ροδακινί τόνο με τη δύναμη να εμπλουτίζει το μυαλό, το σώμα και την ψυχή».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εκτελεστική διευθύντρια της Pantone, Leatrice Eiseman: «Αναζητώντας μια απόχρωση που απηχεί την έμφυτη επιθυμία μας για εγγύτητα και σύνδεση, επιλέξαμε ένα χρώμα που ακτινοβολεί ζεστασιά και μοντέρνα κομψότητα. Μια απόχρωση που αντηχεί συμπόνια, ανοίγει μια αγκαλιά και γεφυρώνει αβίαστα το νεανικό με το διαχρονικό».
Η ίδια μιλώντας στο TIME εξηγεί «Ζούμε σε μια περίοδο αναταραχής, σε πολλές πτυχές της ζωής μας, και ως αποτέλεσμα αυτού η ανάγκη μας για φροντίδα, ενσυναίσθηση και συμπόνια ενισχύεται, καθώς φανταζόμαστε ένα πιο ειρηνικό μέλλον».
Μάλιστα πρόσθεσε πως το συγκεκριμένο χρώμα προσκαλεί το κοινό στην ανθρώπινη εμπειρία, δίνοντας έμφαση στην αξία που έχει η υγεία, αλλά και η ευεξία, πνευματική και σωματική. Μοιάζει βγαλμένο «από τα ζεστά χρώματα μιας ανατολής ή του ηλιοβασιλέματος ή από τη θαλπωρή μιας ζεστής κουβέρτας. Και δένει αρμονικά με στιγμές εσωτερικής ηρεμίας, με τη βαθιά ανάγκη μας για κοινωνικοποίηση, συνύπαρξη και σύνδεση».
«Έχουμε μάθει ότι ένα ζωτικό κομμάτι της καλής και γεμάτης ζωής είναι να έχουμε την υγεία, την αντοχή και τη δύναμη να την απολαμβάνουμε», συνεχίζει η Eiseman. «Σε έναν κόσμο που συχνά δίνει έμφαση στην παραγωγικότητα και τα εξωτερικά επιτεύγματα, είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε την ανάγκη της φροντίδας του εσωτερικού μας εαυτού και να βρίσκουμε στιγμές ανάπαυλας, δημιουργικότητας και ανθρώπινης σύνδεσης».