Το πιο «νόστιμο» και ενδιαφέρον μουσείο ανοίγει στο Παρίσι
Είναι περίεργο που δεν υπήρχε τόσα χρόνια
Δημοσίευση 6/6/2024 | 01:37
Μια έρευνα που έγινε φέτος κατέταξε τη Γαλλία ως τη δεύτερη πιο ...«τυρώδης» χώρα στον κόσμο, κάτι που είναι κατανοητό δεδομένου ότι είναι επίσης οι μεγαλύτεροι παγκόσμιοι εισαγωγείς τους και παράγουν 246 ποικιλίες συνολικά.
Πολλά από τα πιο διάσημα τυριά του κόσμου είναι τα γαλλικά: ροκφόρ, μπρι, μορμπιέ, καντάλ, καμέρ και Époisses de Bourgogne, το τελευταίο από τα οποία στέφθηκε το καλύτερο τυρί στο περσινό λεγόμενο «world cup of cheese».
Αυτό που έλειπε από την πόλη του φωτός, όμως, είναι ένα μουσείο που να δείχνει τη διαιδκασία παραγωγής των υπέροχων τυριών της χώρας, που μετρούν τα 1.200 διαφορετικά είδη.
Από τις 13 Ιουνίου 2024, η πρωτεύουσα θα φιλοξενήσει το πρώτο μουσείο τυριού στην καρδιά της Ile-Saint-Louis στο 4ο διαμέρισμα. Πίσω από το εγχείρημα βρίσκεται η εταιρεία Paroles de Fromagers και ο ιδρυτής της Pierre Brisson, ενώ αυτό το μοναδικό έργο στο Παρίσι έχει ως στόχο να γιορτάσει την πλούσια κληρονομιά τυριών της Γαλλίας και τους τεχνίτες της.
«Όλο και περισσότεροι άνθρωποι εγκαταλείπουν την ύπαιθρο, και επίσης δεν είναι εύκολη δουλειά. Είναι μια δουλειά που πληρώνεται καλά, γιατί ένας καλός τυροκόμος κερδίζει καλά στη ζωή του, δεν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά εξακολουθεί να είναι δουλειά παραγωγής, οπότε κάθε μέρα παράγεις το ίδιο προϊόν, πρέπει να ακολουθείς πολύ αυστηρά το χρονοδιάγραμμα. Πρέπει να είσαι πολύ σχολαστικός στη δουλειά», εξηγεί ο Brisson, ο οποίος σημειώνει επίσης ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για παραδοσιακά τυριά στη χώρα, αλλά λιγότερη διαθεσιμότητα λόγω ελλείψεων εργατικού δυναμικού.
Ο Brisson πιστεύει, ωστόσο, ότι η κρίση κόστους ζωής και οι αυξανόμενες αισθήσεις απογοήτευσης και αποστασιοποίησης στη σύγχρονη εργασιακή κουλτούρα, ενδέχεται να εμπνεύσουν περισσότερους νεότερους ανθρώπους να εξετάσουν το ενδεχόμενο μάθησης παλαιότερων, προσοδοφόρων δεξιοτήτων που βασίζονται στη γεωργία.
Το Musée du Fromage υπόσχεται απόλυτη εμβάθυνση στον κόσμο της τυροκομίας, με μια διαδραστική γκαλερί εκθέσεων, εκπαιδευτικούς χώρους και ακόμη και ένα τυροκομείο όπου το τυρί θα παράγεται μπροστά στα μάτια των επισκεπτών. Ο στόχος είναι διττός: να βοηθήσει τους επισκέπτες να ανακαλύψουν τον πλούτο του γαλλικού terroir και να ενθαρρύνει τους νέους να ασχοληθούν με το επάγγελμα, δεδομένης της έλλειψης υποψηφίων στον κλάδο.