Mastercard Economics Institute: Οι καταναλωτικές τάσεις στην Ευρώπη κατά την εορταστική περίοδο
Σε είδη μόδας, τεχνολογίας και ταξιδιωτικές εμπειρίες εστιάζουν τα ευρήματα της έρευνας του Mastercard Economics Institute για τους Ευρωπαίους καταναλωτές
Δημοσίευση 18/12/2024 | 12:35
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Mastercard Economics Institute, οι εορταστικές δαπάνες στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,9% σε ετήσια βάση για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, χωρίς να περιλαμβάνονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε αυτό το ποσοστό.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η αύξηση αυτή αποτυπώνει την αντίσταση των καταναλωτών, οι οποίοι καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στις επιθυμίες και στις συνετές οικονομικές επιλογές, σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον.
Η Natalia Lechmanova, Chief Economist Europe του Mastercard Economics Institute, δήλωσε σχετικά:
«Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές μπαίνουν στην εορταστική περίοδο του 2024 με περισσότερη αυτοπεποίθηση σε σχέση με πέρυσι, αλλά εξακολουθούν να προσεγγίζουν τις δαπάνες τους με σύνεση. Οι αγορές τους εστιάζονται σε βασικές κατηγορίες δώρων, όπως η μόδα, η ομορφιά και τα ηλεκτρονικά είδη, ενώ δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις προσφορές της Black Friday για να μεγιστοποιήσουν την αξία των χρημάτων τους».
Οι βασικές τάσεις για την εορταστική περίοδο 2024
1. Αύξηση εορταστικών δαπανών:
Οι καταναλωτικές δαπάνες για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο προβλέπεται να αυξηθούν κατά 2,9% σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με το Mastercard SpendingPulse*, το οποίο περιλαμβάνει πωλήσεις σε φυσικά και online καταστήματα, ανεξαρτήτως τρόπου πληρωμής.
2. Έμφαση στις προσφορές της Black Friday:
Η Black Friday (29 Νοεμβρίου) παραμένει σημαντική για τους καταναλωτές, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις δαπάνες να καταγράφονται σε:
Ένδυση: Ουγγαρία (+5,9%), Ισπανία (+4,5%), Τσεχία (+4,5%)
Ηλεκτρονικά είδη: Ηνωμένο Βασίλειο (+5,5%), Γερμανία (+4,5%), Τσεχία (+3,2%)
3. Δημοφιλείς κατηγορίες δώρων:
Η μόδα, η ομορφιά και τα ηλεκτρονικά είδη είναι οι πιο δημοφιλείς επιλογές. Οι αγορές ηλεκτρονικών ειδών από την 1η Νοεμβρίου έως τις 24 Δεκεμβρίου αναμένεται να σημειώσουν άνοδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Ηνωμένο Βασίλειο (+4,7%)
Γερμανία (+3,9%)
Ουγγαρία (+1,8%)
Ολλανδία (+1,5%)
4. Ενίσχυση καταναλωτικής εμπιστοσύνης:
Η οικονομική ανάκαμψη και η καλύτερη διαχείριση των προσωπικών οικονομικών ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των καταναλωτών, ιδιαίτερα στη Νότια, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
5. Ταξιδιωτικές προτιμήσεις:
Οι δημοφιλείς προορισμοί περιλαμβάνουν:
• Ζεστούς χειμερινούς προορισμούς: Μαρόκο, Πορτογαλία, Ισπανία
• Μακρινούς εξωτικούς προορισμούς: Άμπου Ντάμπι, Ταϊλάνδη
• Οικονομικούς χειμερινούς προορισμούς: Ουγγαρία, Πολωνία
Σημείωση: Τα ευρήματα βασίζονται σε δεδομένα συναλλαγών του Mastercard Economics Institute, συμπεριλαμβανομένου του Mastercard SpendingPulse. *Το SpendingPulse καταγράφει πωλήσεις σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα για όλους τους τρόπους πληρωμής, ανεξαρτήτως προσαρμογής στον πληθωρισμό, και καλύπτει εννέα ευρωπαϊκές αγορές (Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο).
Σχετικά με τη Mastercard
Η Mastercard (NYSE: MA), είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που ενισχύει τις οικονομίες και ενδυναμώνει τους ανθρώπους σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές παγκοσμίως. Σε συνεργασία με τους πελάτες της συντελεί στην οικοδόμηση βιώσιμων οικονομιών όπου όλοι μπορούν να ευημερήσουν. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών λύσεων πληρωμών, εξασφαλίζοντας συναλλαγές που είναι ασφαλείς, απλές, έξυπνες και εύκολα διαθέσιμες. Η τεχνολογία και η καινοτομία που εφαρμόζει, μαζί με τις συνεργασίες και το δίκτυο που έχει αναπτύξει, προσφέρουν ένα μοναδικό σύνολο προϊόντων και υπηρεσιών που βοηθούν τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους.