E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

11 ψυχολογικά τρικ που εφαρμόζουν τα εστιατόρια για να ξοδεύετε περισσότερα χρήματα

Μουσική, σύμβολα, σειρά πιάτων και περιγραφές επηρεάζουν τον πελάτη

Δημοσίευση 20/2/2015 | 00:00

11 ψυχολογικά τρικ που εφαρμόζουν τα εστιατόρια για να ξοδεύετε περισσότερα χρήματα

Μη σας φαίνεται περίεργο που βγαίνετε για φάτε κάτι πρόχειρο και καταλήγετε να δίνετε μία περιουσία, χωρίς να καταλαβαίνετε πώς την πατήσατε...

Σύμφωνα με το Business Insider, πίσω από τους καταλόγους των εστιατορίων υπάρχει ολόκληρη μελέτη από ψυχολόγους και συμβούλους, που έχουν σκεφτεί πολύ προσεκτικά πως θα διαμορφωθεί το μενού ώστε να είναι πιο θελκτικό στον καταναλωτή.

1. Δεν χρησιμοποιούν το σύμβολο του ευρώ
Το σύμβολο του ευρώ θα υπενθύμιζε αυτομάτως στους καταναλωτές ότι ξοδεύουν χρήματα και γι' αυτό το λόγο είναι και το βασικό που αποφεύγουν οι καταστηματάρχες να φαίνεται στον κατάλογο. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο Κορνέλ, οι επισκέπτες που είχαν κατάλογο χωρίς το σήμα του δολαρίου, ξόδεψαν πολλά περισσότερα χρήματα από εκείνους που δεν έβλεπαν το σήμα του δολαρίου. Ακόμα κι αν οι τιμές ήταν γραμμένες με τη μορφή «δέκα δολάρια», οδηγούσαν τους καταναλωτές να ξοδέψουν λιγότερα.

2. Είναι ύπουλοι με τους αριθμούς
Οι εστιάτορες καταλαβαίνουν ότι η τιμή 9,99, πολλές φορές εκλαμβάνεται ως λιγότερο ποιοτική. Αντίθετα, η τιμή που λήγει σε 0,95 (π.χ. 10,95) είναι πιο αποτελεσματική και φιλική στον καταναλωτή. Τις περισσότερες φορές τα μενού έχουν μόνο «στρογγυλές τιμές» ώστε να φαίνονται πιο απλά και καθαρά.

3. Χρησιμοποιούν περιγραφική γλώσσα
Έρευνα του Πανεπιστημίου Κορνέλ έδειξε ότι τα προϊόντα του καταλόγου που περιγράφονταν με έναν όμορφο τρόπο ήταν και τα πιο δημοφιλή. Ταυτόχρονα, μία ακόμα έρευνα που έγινε από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις έδειξε ότι τα προϊόντα με περιγραφές είχαν 27% μεγαλύτερη ζήτηση σε σχέση με εκείνα που δεν είχαν καμία περιγραφή.

4. Συνδέουν το φαγητό με την οικογένεια
Το καταναλωτικό κοινό νιώθει μεγαλύτερη σύνδεση όταν ο κατάλογος χρησιμοποιεί τις λέξεις «μαμά» ή «γιαγιά», όπως για παράδειγμα το «αρνάκι της γιαγιάς».

5. Χρησιμοποιούν έθνικ όρους για τα φαγητά από άλλες χώρες ώστε να φαίνονται πιο αυθεντικά
Ο καθηγητής ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, Τσαρλς Σπενς, βρήκε ότι μία εθνική ή γεωγραφική ταμπέλα, όπως ένα ιταλικό όνομα, τραβάει την προσοχή του καταναλωτή σε ένα συγκεκριμένο πιάτο.

6. Χρησιμοποιούν φωτογραφίες
Όταν τα πιάτα στον κατάλογο είναι υπογραμμισμένα, έχουν έντονο χρώμα ή συνοδεύονται από φωτογραφίες, μοιάζουν περισσότερο ξεχωριστά. Παρ' ολ' αυτά τα πολύ καλά εστιατόρια αποφεύγουν τέτοιου είδους τακτικές γιατί τις θεωρούν κακόγουστες.

7. Χρησιμοποιούν τα πολύ ακριβά πιάτα για να προωθήσουν τα πιο φτηνά τους πιάτα
Πολλά εστιατόρια χρησιμοποιούν πολύ ακριβά πιάτα ως αντιπερισπασμό, προκειμένου τα λιγότερο ακριβά πιάτα (αλλά πάλι υψηλά σε τιμή) να φαίνονται φτηνότερα. Ο μόνος λόγος για να υπάρχει σε έναν κατάλογο ένα πιάτο των 50 ευρώ είναι για να νιώσει καλύτερα ο καταναλωτής όταν παραγγείλει ένα πιάτο που έχει 35 ευρώ.

8. Έχουν μικρό, μεσαίο και μεγάλο μέγεθος
Ο καταναλωτής δεν έχει ιδέα πόσο μικρή είναι η μικρή σαλάτα και θεωρούν ότι επειδή είναι φτηνότερη θα έχει μία καλή αναλογία τιμής και ποιότητας. Αυτό που δεν καταλαβαίνει ο καταναλωτής είναι ότι τα εστιατόρια θέλουν να πουλήσουν τις μικρές ποσότητες και οι μεγάλες ποσότητες βρίσκονται στον κατάλογο μόνο για λόγους σύγκρισης.

9. Τοποθετούν τα πιάτα ανάλογα με τον τρόπο που διαβάζει ο καταναλωτής
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στην Κορέα, το 1/3 των συμμετεχόντων ήταν πολύ πιο πιθανό να παραγγείλουν το πρώτο πιάτο που θα τους τραβούσε την προσοχή. Έτσι, τα εστιατόρια τοποθετούν τα πιο «κερδοφόρα» πιάτα τους στην πάνω δεξιά θέση του καταλόγου, επειδή εκεί πέφτει πρώτα το μάτι του πελάτη.

10. Προσφέρουν περιορισμένες επιλογές
Προκειμένου να μη νιώσει ο επισκέπτης του εστιατορίου ότι έχει πάρα πολλές επιλογές από τις οποίες αναγκάζεται να διαλέξει, τα εστιατόρια προσφέρουν λιγότερες επιλογές, με τον ιδανικό αριθμό των πιάτων να είναι 6 πιάτα σε κάθε κατηγορία για τα fast food και 7 με 10 πιάτα ανά κατηγορία στα εστιατόρια.

11. Δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο Λέστερ, η κλασσική μουσική στα εστιατόρια ενθαρρύνει τους πελάτες να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Αντίθετα, η ποπ μουσική ωθεί τους καταναλωτές να ξοδεύουν 10% λιγότερα χρήματα στα γεύματά τους. 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

5 ευρωπαϊκές πόλεις που μοιάζουν φτιαγμένες από ζαχαρωτά

Ταξίδια 06.10.2024
Ένα ταξίδι στις παραμυθένιες πόλεις της Ευρώπης

8+1 προϊόντα για το δέρμα που είναι top για το φθινόπωρο

Body+Mind 06.10.2024
Τα νέα προϊόντα to shop ASAP!

Aπλό ή ημιμόνιμο μανικιούρ; To καθε ένα έχει τα υπέρ και τα κατά του

Style 06.10.2024
Η επιλογή ανάμεσα σε ένα απλό μανικιούρ και ημιμόνιμο μανικιούρ εξαρτάται από τις ανάγκες σου

Συμπτώματα που δείχνουν πως σας λείπει η βιταμίνη D, μια πολύ σημαντική βιταμίνη για το σώμα σας

Body+Mind 06.10.2024
Επηρεάζει τη λειτουργία σχεδόν 2.000 διαφορετικών γονιδίων μας

5 εναλλακτικές χρήσεις για τα μωρομάντηλα που μάλλον δεν γνωρίζεις

Family 06.10.2024
Για καθημερινά προβλήματα που προκύπτουν στο σπίτι

Πόσο συχνά κάνουν σeξ τα ευτυχισμένα ζευγάρια

Σχέσεις 06.10.2024
Spoiler alert: Μερικές από αυτές τις απαντήσεις μπορεί να σας εκπλήξουν

Λελούδας: Η ιστορική ταβερνα της Αθήνας που σε λίγο κλείνει 100 χρόνια λειτουργίας

Eat + Drink 06.10.2024
Αν δεν έχεις βρεθεί εκεί, πρέπει σύντομα να το κάνεις!

Τα πιο όμορφα λουλούδια που ανθίζουν τον Οκτώβριο

Σπίτι Χτες
Εκτός από την άνοιξη, ανθίζουν και το φθινόπωρο πανέμορφα λουλούδια!

Το τραγούδι που θα σε… γλιτώσει από τις ιώσεις

Body+Mind Χτες
Σύμφωνα με την Ένωση Φαρμακοποιών του Ηνωμένου Βασιλείου

Το ισπανικό χωριό που είναι χτισμένο κάτω από βράχια

Ταξίδια Χτες
Ένας κρυμμένος θησαυρός στην Ισπανία

Οι ράτσες σκύλων που λατρεύουν τις μεγάλες βόλτες

Pets Χτες
Όποια ράτσα και αν επιλέξεις, το πιο σημαντικό είναι να απολαμβάνεις τις στιγμές που περνάς με τον σκύλο σου

Τάσεις στα χρώματα των νυχιών που θα ξεχωρίσουν το φθινόπωρο

Style Χτες
Θα προσφέρουν ζεστούς, μοντέρνους και κομψούς τόνους στα νύχια σου για τη νέα σεζόν!