E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τα H&M στο στόχαστρο επειδή επέλεξαν «εικονικά μοντέλα» για να προβάλλουν τα ρούχα τους

Συζήτηση προκάλεσαν οι δηλώσεις εκπροσώπου της σουηδικής εταιρείας

Γράφει ο ΘΑΝΑΣΣΗΣ ΓΕΝΤΙΜΗΣ Δημοσίευση 28/4/2012 | 00:00

Τα H&M στο στόχαστρο επειδή επέλεξαν «εικονικά μοντέλα» για να προβάλλουν τα ρούχα τους

Η γνωστή αλυσίδα ένδυσης H&M βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο αρνητικών δημοσιευμάτων, καθώς επιβεβαίωσε ότι χρησιμοποιεί «εικονικά μοντέλα» και όχι ανθρώπους για τη φωτογράφηση των ρούχων της. Πρόκειται για ένα ακόμα χτύπημα προς τη βιομηχανία της  μόδας που επί πολλά χρόνια δέχεται επιθέσεις για την επιλογή υπερβολικά αδύνατων μοντέλων, καθώς και για την αλόγιστη χρήση επεξεργασίας στις φωτογραφίες. Ας δούμε όμως τι έγινε γνωστό για την περίπτωση των H&M...

O κ. Hacan Andersson , εκπρόσωπος τύπου της H&M, δήλωσε στη σουηδική εφημερίδα Aftonbladet ότι για τις διαφημίσεις των μαγιό και των εσωρούχων της εταιρείας χρησιμοποιούνται σώματα φτιαγμένα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Συγκεκριμένα η H&M έχει σχεδιάσει στον υπολογιστή τα σώματα, στα οποία τοποθετεί τα εκάστοτε προϊόντα και μετά «προσθέτει το κεφάλι ενός πραγματικού μοντέλου και προσαρμόζει τον τόνο του δέρματος.

Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία τα περισσότερα μοντέλα στο site της H&M είναι κατασκευασμένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και «εντελώς εικονικά». Παρόλα αυτά η εταιρεία υπερασπίστηκε την τεχνική της, εξηγώντας ότι σχεδιάζουν ένα σώμα που μπορεί να αναδείξει καλύτερα τα ρούχα απΆ ότι ένας άνθρωπος, όπως ακριβώς κάνει μια άψυχη κούκλα βιτρίνας.

Ο στόχος είναι η προσοχή του θεατή να εστιάζει στα ρούχα και όχι στα μοντέλα, όμως τελικά όλα τα «μοντέλα» έχουν ακριβώς την ίδια πόζα: αριστερό χέρι χαλαρό κάτω από τη μέση, δεξί χέρι τεντωμένο και πρόσωπο που κοιτάζει ευθεία μπροστά (όπως και οι κούκλες βιτρίνας).

Η Nicole Christine, εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι η H&M δεν είναι η μόνη εταιρεία του κλάδου που χρησιμοποιεί αυτή τη μέθοδο. Έσπευσε μάλιστα να ζητήσει συγγνώμη, λέγοντας «Λυπούμαστε πραγματικά αν κάποιος πίστεψε ότι τα εικονικά μανεκέν ήταν αληθινά σώματα. Αυτό είναι λάθος και δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας. Θα συνεχίσουμε τις ενδοεταιρικές συζητήσεις σχετικά με το πώς μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε αυτή την πληροφορία προς τους πελάτες μας».

Την ίδια στιγμή στη Σουηδία οι αρχές προστασίας της διαφήμισης επικρίνουν τη μη ρεαλιστική απόδοση ανθρώπων σε διαφημίσεις και η κα. Helle Vaagland είπε ότι «Αυτό δείχνει τις πολύ υψηλές απαιτήσεις αισθητικής στα σώματα των γυναικών […] απαιτήσεις τόσο μεγάλες, ώστε η H&M δεν μπορεί να βρει σώμα και πρόσωπο που να μπορεί να πουλήσει τα μπικίνι τους».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αυτό το jacket φοράνε όλες οι fashionistas φέτος την άνοιξη

Style 22.04.2025
Το jacket που επιστρέφει με ανοιξιάτικη διάθεση – και απογειώνει κάθε outfit

Η Βάσια Κωσταρά έκανε statement εμφάνιση με το πιο αέρινο φόρεμα με ντεκολτέ από τη νέα της συλλογή

Style 22.04.2025
Η Βάσια Κωσταρά δεν σχεδιάζει απλώς μόδα – τη φοράει πρώτη και την απογειώνει!

6 tips για να καθαρίσετε την air fryer και να μοιάζει με καινούργια

Σπίτι Χτες
Μια air fryer πλέον συναντάται όλο και πιο συχνά σε σπίτια

Χοληστερίνη τέλος! Αυτές οι 6 τροφές τη «λιώνουν» πριν προλάβει να ανέβει!

Body+Mind Χτες
Ξεχνάς τα χάπια και τις στερήσεις με 6 τροφές

Κάνει τελικά καλό στον οργανισμό σου η διαλειμματική νηστεία;

Body+Mind Χτες
Tι συμβαίνει στο σώμα σου όταν αφήνεις πολλές ώρες ανάμεσα στα γεύματα;

Το χόμπι που σου ταιριάζει σύμφωνα με τον τύπο της προσωπικότητάς σου

Body+Mind Χτες
Υπάρχουν 5 τύποι προσωπικότητας σύμφωνα με τους ειδικούς

Οι 5 πιο ήσυχες ράτσες σκύλων

Pets Χτες
Είναι πιο ήρεμα και γαλήνια, από ότι τα υπόλοιπα

Πώς θα αναγνωρίσεις ένα νάρκισσο

Σχέσεις Χτες
Μήπως έχεις σχέση με έναν τέτοιο;

Οι τρεις πιο συνηθισμένοι λόγοι που ένα ζευγάρι δεν κάνει σeξ

Σχέσεις Χτες
Δεν είναι σπάνιο και διορθώνεται με λίγη θέληση