5 συμβουλές για να διαλέξουμε το ιδανικό δώρο για τα παιδιά μας
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν! Με τις συμβουλές της Τάνυας Γεριτσίδου
Δημοσίευση 19/12/2017 | 00:14
Το να διαλέγουμε δώρο για οποιονδήποτε είναι συχνά δύσκολη υπόθεση. Όταν το άτομο για το οποίο το διαλέγουμε είναι προσφιλές το δώρο αποκτά συμβολισμό: των συναισθημάτων, της σκέψης, των προσδοκιών μας και πολλών άλλων πραγμάτων. Zητήσαμε από την Τάνυα Γεριτσίδου να μας βοηθήσει με μερικές συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να επικεντρωθούμε στο πραγματικό νόημα των δώρων!
"Όταν προορίζεται για το παιδί μας, θέλουμε να του πάρουμε κάτι που και θα το ευχαριστήσει αλλά και θα το ωφελήσει. Το ιδανικό δηλαδή που θέλει κάθε γονέας με κάθε παροχή που κάνει στο παιδί του.
Για να μπορέσουμε να επιλέξουμε σωστά θα πρέπει να έχουμε υπ’ όψη ορισμένες βασικές αρχές".
Το δώρο που θα πάρουμε στο παιδί μας:
- Δεν πρέπει να υπερβαίνει την οικονομική αξία που άνετα μπορούμε ως γονείς να δώσουμε σε ένα δώρο χωρίς αυτό το δώρο να επιβαρύνει συναισθηματικά την σχέση μας με το παιδί μας ή να μας κάνει να περιμένουμε εξαιρετική ανταπόκριση για αυτό από το παιδί μας (δεν πρέπει δηλαδή να ‘θυσιαστούμε’ για να του το πάρουμε).
- Δεν πρέπει να αντιβαίνει στις δικές μας παιδαγωγικές και άλλες αρχές-ιδεολογικό πλαίσιο. Αλλιώς το δώρο θα γίνει επιβάρυνση και ένα άλλο είδος ‘θυσίας’ που θα το καταστήσει εν τέλει τοξικό για την σχέση μας με το παιδί μας.
- Αν το παιδί μας θέλει κάτι συγκεκριμένο που όμως υπερβαίνει το βαλάντιο μας, ΔΕΝ προσπαθούμε να του πάρουμε απομίμηση παρά μόνο εάν έχουμε συνεννοηθεί και συμφωνήσει με το παιδί μας ότι ειλικρινά θα το ευχαριστήσει κάτι τέτοιο. Αυτό επειδή πολλές φορές η απομίμηση μπορεί να θέσει σε μειονεκτική θέση το παιδί μας σε σχέση με τους φίλους του και το δώρο τελικά να του προκαλέσει προβλήματα.
- Εάν έχουμε νεαρό παιδάκι, καλό είναι το δώρο που θα του πάρουμε να το ενθαρρύνει να πειραματισθεί ασφαλώς με διάφορες επιστήμες, τέχνες και πολιτισμικά ερεθίσματα: διάφορα σετ επιστημονικής, καλλιτεχνικής ή τεχνικής φύσεως είναι ιδανικά για νεαρά αγόρια και κορίτσια: ως γονείς, τους δείχνουμε ότι τα θεωρούμε ικανά να γίνουν επιστήμονες, καλλιτέχνες και φιλόσοφοι όταν μεγαλώσουν χωρίς περιορισμούς στερεοτύπων των φύλων.
- Επιλέγουμε να δωρίσουμε σε μεγαλύτερα παιδιά και εφήβους βιβλία κλασικής λογοτεχνίας που όμως να κυμαίνονται στις σφαίρες ενδιαφέροντος που έχει το παιδί μας, αν όχι ως βασικό μοτίβο, σίγουρα όμως περιστασιακά: π.χ. στο κορίτσι μας παίρνουμε το «Κοντά στις Ράγες» της Άλκης Ζέη διότι έχει κορίτσι της ηλικίας του σαν βασικό ήρωα ενώ ταυτόχρονα θα την εισάγει σε διάφορα κοινωνικά και σχολικά θέματα. Επίσης π.χ. στο αγόρι μας παίρνουμε τα «Μυστικά του Βάλτου» της Πηνελόπης Δέλτα που έχει ένα αγόρι και τον σκύλο του ως κεντρικούς ήρωες και ταυτόχρονα θα το εισάγει σε αντίστοιχα κοινωνικά και άλλα θέματα. Αντίστοιχοι τίτλοι της διεθνούς λογοτεχνίας υπάρχουν από ιερά τέρατα της νεανικής λογοτεχνίας όπως η Λουΐζα Μ. Άλκοτ, ο Κάρολος Ντίκενς, ο Έκτορας Μαλό, ο Μάρκ Τουαίην ο Τζέρομ Ντ. Σάλιντζερ, η Χάρπερ Λή, κ.ά.
- Πάνω από όλα έχουμε υπ’ όψη ως γονείς ότι εάν με το δώρο στο παιδί μας θα ασχοληθούμε στο μέλλον και εμείς μαζί, συζητώντας και χτίζοντας νέες εμπειρίες μαζί του, θα έχουμε πραγματικά επιλέξει κάτι ιδανικό.
Η Τάνυα Γεριτσίδου είναι ειδική ψυχοπαιδαγωγός. Μπορείτε να την βρείτε εδώ